Jak Zrobić Takie Zdjęcie ? Czyli...

Permalink Autor: muzycznyfun, data postu: Thursday, April 5, 2012 17:56
Jak Zrobić Takie Zdjęcie ? Czyli... pokazujesz zdjęcie a mi ci piszemy (jak tylko możemy) jak uzyskać efekt jak na zdjęciu. Więc ? Do dzieła !
EOS 500D + EF 18-55mm IS + EF 80-200mm + Helios 44M 58mm

Zenit-E, Zenit 12XP i Zenit TTL
muzycznyfun Postów: 20
Konto od: 24.02.2012
Miasto: deventer
Permalink Autor: , data postu: Saturday, April 7, 2012 00:02
http://crosswindimages.com/img/s9/v0/p1018354935-5.jpg ?
Polar + czerwona połówka? ktoś ma jakiś inny pomysł? Fotoszopy mnie nie interesuja.
Postów: 16
Konto od:
Miasto: Gdańsk
Permalink Autor: muzycznyfun, data postu: Tuesday, April 10, 2012 10:47
Polar na 100%. musiał bym pogrzebać w rawach i wtedy bym byl pewny co do połówki. Kontrast podciągnięty.
EOS 500D + EF 18-55mm IS + EF 80-200mm + Helios 44M 58mm

Zenit-E, Zenit 12XP i Zenit TTL
muzycznyfun Postów: 20
Konto od: 24.02.2012
Miasto: deventer
Permalink Autor: kejzin, data postu: Sunday, April 15, 2012 10:15
Być moze polar, jednak jeżeli nie interesuje Cię praca w programach graficznych to nie interesuje Cię także zrobienie takiego zdjęcia. Na pierwszy rzut oka widać, że to jest zdjęcia HDR, którego niestety nie da się otrzymać bez pracy w postprodukcji.
kejzin Postów: 1
Konto od: 20.01.2010
Miasto: Szczecin
Permalink Autor: introll, data postu: Sunday, April 15, 2012 12:03
Cytat kejzin
którego niestety nie da się otrzymać bez pracy w postprodukcji.



Nie ma żadnego problemu zrobić taką fotkę bez dotykania komputera :) Byle analogiem zrobisz.

Ale tak, na tej konkretnej fotce widać że była poprawiana. Ba po histogramie widać że jest złożona z innych. Jak nic HDR.

A żeby było śmieszniej, nie ma na tej fotce żadnego polarka.

introll Postów: 442
Konto od: 18.11.2010
Miasto: Dębica
Permalink Autor: , data postu: Monday, April 16, 2012 21:15
Nie badźmy śmieszni, widziałem podobne zdjęcia, to był tylko przykład i jestem w 100% pewny że da się takie czarne niebo zrobić na kliszy, w zasadzie to kombinowałem już trochę i myślę że wystarczy filtr IR + trochę pracy z filtrami i burn/dodge pod powiększalnikiem, ale dzięki mimo wszystko.Jak dojdzie do mnie papier to zrobię testy i pokażę że bez komputera też się da jak ktoś by również był zainteresowany ; )
Postów: 16
Konto od:
Miasto: Gdańsk
Permalink Autor: prakticafan, data postu: Saturday, April 28, 2012 21:55
dobry filtr mocno czerwony załatwi sprawę. Podczerwony dałby o wiele silniejszy efekt, taki mam przy standardowym czerwonym i błonie superpanchro.  Bardziej mnie martwi uzyskanie tak dużej kontrastowości i jednocześnie rozpiętości tonalnej. Próbuj bełtać jakąś średnią-niską czułość- 15, 18, moooże 21, nie więcej w D-76 1+1. Ewentualnie film wielowarstwowy- było coś takiego jak Rollei R3 albo jakoś tak w Hydrofenie 1+1 albo stock- to kontrastowa wywojka, a w połączeniu z wielowarstwową błoną powinien być taki efekt. No i doskonale naświetlić, a wcześniej wyznaczyć sobie czułość błony z filtrem- zależnie od typu błony może następować różny spadek czułości. Aha- gradacja papieru- myślę, że specjalna (kto wymyślił tą nazwę?- to najczęściej używana). No i wymagane jest duże doświadczenie w pracy ciemniowej. Trochę mi tu też preflashingiem czuć.

Swoją drogą- burn, dodge- cóż to oznacza? Chodzi o maskowanie i doświetlanie? Strasznie trudna robota, mi się nigdy nie udała bez widocznego zaznaczania konturu maski, ale może to kwestia ilości papieru.
prakticafan Postów: 119
Konto od: 19.06.2011
Miasto: Siemiatycze
Permalink Autor: catintheflat, data postu: Saturday, April 28, 2012 23:10
Cytat prakticafan

        dobry filtr mocno czerwony załatwi sprawę. Podczerwony dałby o wiele silniejszy efekt, taki mam przy standardowym czerwonym i błonie superpanchro.  Bardziej mnie martwi uzyskanie tak dużej kontrastowości i jednocześnie rozpiętości tonalnej. Próbuj bełtać jakąś średnią-niską czułość- 15, 18, moooże 21, nie więcej w D-76 1+1. Ewentualnie film wielowarstwowy- było coś takiego jak Rollei R3 albo jakoś tak w Hydrofenie 1+1 albo stock- to kontrastowa wywojka, a w połączeniu z wielowarstwową błoną powinien być taki efekt. No i doskonale naświetlić, a wcześniej wyznaczyć sobie czułość błony z filtrem- zależnie od typu błony może następować różny spadek czułości. Aha- gradacja papieru- myślę, że specjalna (kto wymyślił tą nazwę?- to najczęściej używana). No i wymagane jest duże doświadczenie w pracy ciemniowej. Trochę mi tu też preflashingiem czuć.

Swoją drogą- burn, dodge- cóż to oznacza? Chodzi o maskowanie i doświetlanie? Strasznie trudna robota, mi się nigdy nie udała bez widocznego zaznaczania konturu maski, ale może to kwestia ilości papieru.

    



Czasem mam wrażenie, że przybywasz z przeszłości w swoich wehikule czasu :D Boję się...


A tan na poważnie to burn i dodge to są efekty które uzyskuje się w Photoshopie polecam choć ściągnąć triala i się pobawić to chociaż będziesz wiedział o czym tu mówimy.


Efekt jest banalny do wykonania nie raz już takie coś robiłem:

Obraz>>Dopasowania>>Czarno biały i ustawiamy filtr czerwony albo filtr czerwony wysokokontrastowy
Jeśli efekt nas nie zadowala możemy samemu suwaczkami dopasować tak aby było idealnie do ujęcia. Generalnie chodzi o przyciemnienie niebieskich partii zdjęcia oraz rozjaśnienie  czerwieni i żółci

Etatowy zadymiacz
catintheflat Postów: 1551
Konto od: 19.08.2008
Miasto: Koronowo
Permalink Autor: prakticafan, data postu: Saturday, April 28, 2012 23:28
No cóż, mój pc nie uciągnie Psa Cs3, pod dwójką się ugina-to raz- a dwa- ja dziękuję za fotografię w której obróbka to posiedzenie przed komputerem a efekt końcowy kilka megabajtów danych. Zwłaszcza przed moim komputerem. Niewielka przyjemność. Jeśli chodzi o filtry, to mi kojarzą się nieodparcie z kolorowymi szkiełkami nakręcanymi na obiektyw.
prakticafan Postów: 119
Konto od: 19.06.2011
Miasto: Siemiatycze
Permalink Autor: catintheflat, data postu: Saturday, April 28, 2012 23:44
No cóż czasy się zmieniają i fotografia również.
Pewnie dla niektórych fotografów którzy robili zdjęcia na płytach srebrowych to robienie powiększeń z negatywów tymi małymi śmiesznymi aparacikami na kliszę nie było fotografią. No nie znam Cię ale wnioskuję, że fotografii uczyłeś się jeszcze w "tamtych czasach" gdzie zapach chemii był nieodłącznym jej elementem.



Etatowy zadymiacz
catintheflat Postów: 1551
Konto od: 19.08.2008
Miasto: Koronowo
Permalink Autor: prakticafan, data postu: Sunday, April 29, 2012 00:00
no właśnie błąd. mam 15 lat... zacząłem od analoga, kolor, potem coś na cyfrze, potem wreszcie ciemnia, no i od tamtej pory doskonalenie obróbki w ciemni, kompozycja etc... Ostatnio się za kolor w ciemni wziąłem- to dopiero jest zabawa- wszystko robi się w całkowitej ciemności, na czas- nie na oko... no, długo wyjaśniać.
prakticafan Postów: 119
Konto od: 19.06.2011
Miasto: Siemiatycze
Permalink Autor: catintheflat, data postu: Sunday, April 29, 2012 20:37
Marty McFly ?

Etatowy zadymiacz
catintheflat Postów: 1551
Konto od: 19.08.2008
Miasto: Koronowo
Permalink Autor: morelexx, data postu: Thursday, July 12, 2012 17:45
no wiec mam pytanie,zaznaczam ze jestem poczatkujacy, posiadam sony dslr alfa200 z typowym dla tego aparatu obiektywem 0.38m/3ft Macro.
kombinowalem troche ale efekty raczej marne a o to link:
http://500px.com/photo/6247481
posiadam zwykly statyw hama a gdzies wyczytalem ze do fotografowania nieba noca trzeba mi statywu z jakims napedem co wydaje mi sie w miare logiczne i wedlug mnie musze zmienic obiektyw tylko na jak?i ponoc nikona daja rade z moim aparatem, wogole powiedzcie od a do z jak takie zdjecie zrobic.
licze na pomoc:)
to moj pierwszy post na tym forum mam nadzieje ze przyjmiecie mnie z wyrozumieniem.
Pozdrawiam.
morelexx Postów: 1
Konto od: 12.07.2012
Miasto: Roseto degli Abruzzi
Permalink Autor: nabuh, data postu: Thursday, July 12, 2012 22:32
Do fotografowania nieba nocą przydatna jest zasada 600 ;)
Wtedy wiesz jaki dać czas aby gwiazdy nie były poruszone ;D
I na pewno wysokie ISO, aby złapać jak najwięcej szczegółów ;)

Obok zdjęcia jest EFIX:
Camera Canon EOS 7D
Lens LF 15mm f2.8 Fisheye lens
Focal Length 15mm
Shutter Speed 15 sec
Aperture f/5
ISO/Film 3200

I jedyne co to dobre miejsce na zdjęcie ;)

PS
I lepiej robić w RAW więcej możliwości w programie ;D
nabuh Postów: 13
Konto od: 24.11.2011
Miasto: Bytom
Permalink Autor: nieuchwyconatorbi, data postu: Saturday, July 14, 2012 20:29
czesc jestem torbi i mam problem z kablem :(
nieuchwyconatorbi Postów: 1
Konto od: 14.07.2012
Miasto: Chybie
Permalink Autor: photomy, data postu: Monday, July 23, 2012 10:39
@Praktica, nie jest to hobby przypadkiem dość obciążające dla portfela? Sam mam Zenita TTL, ale nie wyobrażam sobie częstego wykorzystania analogów i zabawy w ciemnię właśnie ze względu na pieniądze...

@morelexx, Obawiam się, że z Twoim sprzętem zrobienie takiego zdjęcia może być po prostu technicznie niemożliwe, albo jeśli wyjdzie, to w paskudnej jakości. Raz ze względu na ISO, dwa przez jakość szkła.
Spróbuj jednak zrobić tak, jak poradził Nabuh, potem może coś ciekawego z RAWów wyciągniesz, zawsze warto próbować! :)

@Torbi, cześć, jestem sobą i nie potrafię Ci pomóc, bo nie wytłumaczyłeś, o co chodzi. :)
D80
photomy Postów: 564
Konto od: 25.12.2008
Miasto: Ruda Śląska