Jak pozować do zdjęć?

Permalink Autor: adiellka, data postu: Friday, July 22, 2011 22:13
Najważniejsze jest, aby modelka czuła się przed obiektywem swobodnie, była rozluźniona. Ważne jest też aby miała lekko rozchylone usta... I nie patrzyła maniakalnie w obiektyw.
adiellka Postów: 47
Konto od: 27.06.2010
Miasto: Kraków
Permalink Autor: stanislaw88, data postu: Saturday, July 23, 2011 13:02
Czytając niektóre wypowiedzi można sobie poprawić humor:) Tak na poważnie to tak jak kilka osób to powiedziało, lustro naprawdę pomaga i działa cuda:) Trzeba tylko chcieć. Swoboda podczas sesji także jest bardzo ważna, ale układy typu ustawi się tak, albo tak nie ma sensu, to działa tylko w przypadku konkretnych projektów. Zdjęć mody gdzie trzeba dokładnie pokazać to co mamy na sobie:) Najważniejsze by każda ze stron chciała stworzyć coś fajnego, i by włożyli w to serce. Cała techniczna sprawa idzie na bok. Bawmy się tym.
stanislaw88 Postów: 2
Konto od: 12.07.2011
Miasto: Kraków
Permalink Autor: pauloo6, data postu: Friday, July 29, 2011 16:17
Ja zwykle robię sesje tematyczne , a wiąże się z tym to ,że
kiedy jesteś 'kotem' (przykładowo) , to wiesz jakie kot robi miny , w jakich okolicznościach najczęściej go spotykamy itp.
Jeśli natomiast to nie sesja tematyczna , to trzeba być sobą .
Poćwicz pozy przed lustrem i wykorzystaj je (;
pauloo6 Postów: 1
Konto od: 19.01.2011
Miasto: Żary/Sieniawa Żarska
Permalink Autor: adinne, data postu: Friday, July 29, 2011 20:20
Wydaje mi się, że modelce powinno to przychodzić w miarę naturalnie.. Co z tego, że wyuczy się póz/min na pamięć, jak efekt końcowy będzie sztuczny?
adinne Postów: 1
Konto od: 29.05.2011
Miasto: Płock
Permalink Autor: outlandish, data postu: Saturday, July 30, 2011 20:56
Cytat cytrynoweloveee



Chodzi mi o to np. co zrobić z włosami , jak się ustawić żeby wyszło świetne zdjęcia . Jakie miny zrobić , żeby zdjęcie wyszło śmieszne . Pomóżcie mi .


Leniwa, nie chce mi sie czytac calego watku, mam nadzieje, ze sie nie powtorze:

1. pozowanie + mimika - stajesz przed lustrem i patrzysz jak wygladasz dobrze, jak nie, jak widzisz ze z dana poza wygladasz smiesznie, to tak nie pozujesz. Nie przykurczaj brody non stop do piersi, tylko unos podbrodek. Mimike trzeba cwiczyc, zebys nie strzelala na kazdej fotce tej samej miny, moze byc dobra, ale w wiekszej ilosc jest nudna i robi sie niedobrze.
2. co chcesz robic z wlosami? mozesz je jakos przytrzymac reka ale nie usmiechac sie wtedy jak mysz do sera.
3. pozujac mysl o tym, co robisz. Jesli robisz zalotna poze, musisz zrobic zalotne spojrzenie, zalotny usmiech. Jesli zdjecie ma byc zmyslowe, zmyslowo rozchylasz usta, a nie cieszysz sie jak dziecko, wyobraz sobie jak chcesz zeby zdjecie wygladalo, jak Ty chcesz na nim wygladac i tak rob. Ale oczywiscie bez cwiczen przed lustrem ani rusz, bo checi nie wystarcza.
4. Ustawiasz sie zawsze tak, zeby zlapac swiatlo na buzie (chyba, ze zamysl fotografa jest inny i jest to dobrze przemyslana decyzja, bo swiatlocien jest piekny, ale trudny do opanowania.) szerzej mozesz o tym poczytac szukajac na googlach.
5. jak bedziesz cwiczyc przed lustrem to zwracaj uwage na kazdy szczegol, gdzie dajesz dlonie, co robisz z kazdym palcem. Czesto bywa tak, ze modelka jest piekna, zgrabna, cudowna mimika, swietna poza, a tu klops, bo nie wie co zrobic z rekami. Rece zawsze wszystko psuja, wiec zwracaj na nie uwage podwojnie :P
6. Jak malujesz sie do zdjec sama, pamietaj, ze makijaz fotograficzny rozni sie od wyjsciowego intensywnoscia barw (odsylam do googli, jak nie wiesz o co chodzi)

Dwie zlote zasady:
- zero dziobkow
- nie do kazdego zdjecia pasuje usmiech, do zdjec z usmiechem nie pasuje jeden usmiech, musi byc ich kilka (i ten zalotny, i radosny, etc)
outlandish Postów: 41
Konto od: 26.02.2011
Miasto: Żywiec
Permalink Autor: stillchildlike, data postu: Saturday, July 30, 2011 21:06
Czemu wypowiadają się osoby, które najmniej o tym wiedzą?
Wujek dobra rada: Idź do agencji modelingowej, powiedz, że robisz wywiad do gazetki szkolnej i zadawaj modelinie pytania.
Dowiesz się więcej niż tutaj.
stillchildlike Postów: 818
Konto od: 5.11.2008
Miasto: Lublin
Permalink Autor: bronia3009, data postu: Saturday, July 30, 2011 21:34
Uważam że najwazniejszy jest kontakt z modelką, opowiedzenie dowcipu, a nie mówienie usmiech prosze:), jeśli ktos czuje  sie w twoim towarzystwie dobrze to jest bardziej naturalny i wyluzowany a tym samym zdjecia wychodza lepiej:)
bronia3009 Postów: 2
Konto od: 17.10.2010
Miasto: Steklno
Permalink Autor: aaannniiiaaa1, data postu: Tuesday, August 2, 2011 22:20
Ważne aby  się nie krępować przy fotografie.
aaannniiiaaa1 Postów: 1
Konto od: 28.07.2011
Miasto: Muszyna
Permalink Autor: clum, data postu: Monday, August 8, 2011 15:42
naturalnie, nie wygłupiać się z jakimiś przerysowanymi minami.
clum Postów: 8
Konto od: 21.07.2010
Miasto: Bochnia
Permalink Autor: mooonte, data postu: Wednesday, December 7, 2011 18:02
http://www.youtube.com/watch?v=hQ3FwAKRo1Q

po angielsku , ale połapiesz sie o co chodzi. :)
mooonte Postów: 3
Konto od: 17.05.2010
Miasto: Drezdenko
Permalink Autor: jetischimalajuf, data postu: Wednesday, December 7, 2011 19:40
najlepiej tak jak ja ;*
jetischimalajuf Postów: 1
Konto od: 7.12.2011
Miasto: Piekło
Permalink Autor: thequel, data postu: Saturday, December 17, 2011 15:27
Dwie zlote zasady:




Przynieś zdjęcia komercyjne na wydruku .Nie wspominaj o 100 sesji z koleżankami bo zwracamy uwagę na sesje testowe ,będę pytał o każdy szczegół takich zdjęć .Ustal wcześniej  termin spotykając się z fotografem i podpisując umowę a nie tel,@ ,znajome .

Spokój i naturalność  podstawą udanych fot ,mimikę i tak dobiera się  do tematu zdjęć ,trudno o modelkę która gra przed obiektywem dlatego sesje z nimi są tak drogie .

Najważniejsze by każda ze stron chciała stworzyć coś fajnego, i by włożyli w to serce. Cała techniczna sprawa idzie na bok. Bawmy się tym.


Wszystko zależy od klienta i jego wymagań .Trafi się zołzowate babsko któremu nie spodoba się twoja  modelka , przyprowadzi manekina z rodzinki i nie masz nic do gadania .

Co z tego, że wyuczy się póz/min na pamięć, jak efekt końcowy będzie sztuczny?


Gdy jest już takie drewno na sesji masz tylko jeden ratunek /uśmiech do obiektywu/ zdjęcia i tak idą do kosza fotopstryk jest zdenerwowany bo stracił czas z taką "modeliną" .
thequel Postów: 234
Konto od: 31.07.2011
Miasto: Nowy Sącz
Permalink Autor: yumyumjelly, data postu: Tuesday, May 8, 2012 18:01
Cytat oolutek

        Wygiąc tyłek... Jak najmocniej! (powieksza optycznie tyłek i cycki)
Zrobic dziubaska... (powiększa optycznie usta)
Wytrzeszczyc oczka (powiększa optycznie oczy)

może zrobic cos slit z rączkami
    



PLASTIK!
  
yumyumjelly Postów: 1
Konto od: 26.03.2011
Miasto: Niedźwiadki
Permalink Autor: fotm, data postu: Tuesday, May 8, 2012 18:35
heh dobre pytanie ;P
nie no zależy gdzie chcesz pozować i do jakiej sesji ;)
Popatrz na innych zdjęcia i tyle ;D

Albo oglądnij strony z zdj modelek :)
fotm Postów: 1
Konto od: 6.05.2012
Miasto: Nowy Targ
Permalink Autor: blockedaccount, data postu: Wednesday, May 9, 2012 20:07
normalnie oO
blockedaccount Postów: 1
Konto od: 8.02.2012
Miasto: Gdynia
Permalink Autor: thieveslikeus, data postu: Wednesday, May 16, 2012 19:17
Moim zdaniem najważniejsze jest nie przejmować się za bardzo fotografem i robić swoje.. tzn nie wstydzić się, bo jak jesteś spięta to sory, ale koniec sesji.
thieveslikeus Postów: 2
Konto od: 15.05.2012
Miasto: Gdańsk